SHAKLEE EFFECTS SAYA #2



Assalamualaikum & salam sejahtera, salam 1 malaysia, salam 1 shaklee ye :)

Mungkin dulu saya pernah bercerita tentang shaklee effect saya. ape produk shaklee yang buat saya jatuh hati. kan ? tak salah rasenye saya bercerita kali kedua untuk awak-awak dan uolls. sebab saya suke bercerita. sebab saya suke sebarkan. sebab saya nak semua orang rase ape saya rase. sebab saya nak semua orang sihat.

Keadaan kesihatan sebelum berjumpa Shaklee :

Keadaan saya mase sebelum jumpa Shaklee. Benda pertama saya nampak. SENGGUGUT !!! tanye para wanita diluar sana. siapa je tak pernah kena senggugut. senggugut ni kalau kena memanglah. orang lain buat salah sikit kite rase macam salah die bunuh orang. mule kerut-ii dahi nak marah. kalau tetamu datang rumah pun rase macam die tu salah mase je datang. rase macam hesh datang kenape. kan-ii ? nak buat kerja tak selesa sangat. kalau yang dah kahwin tu susah dorang nak dapat baby kalau mengalami senggugut ni. itu berdasarkan customer-ii auni lah yang nak amik shaklee. 

selain tu ekzema. tau tak ekzema tu ape ? takkan tak tau. tapi auni ni tak tau lah ekzema ke ape ke. tapi alergiclah. kalau makan ayam. Allah merenyamnye rase. rase nak siat-ii je kulit buang bile datang gatal die tu. kadang-ii adik-ii la jadi mangsa tolong sapu ubat sekali garu dengan cotton bad tu. dah berape kali jumpa doktor. dah berape bulan ku alami sakit ni. berpanjangan la jugak. kini Alhamdulillah. ku tak rasainye lagi.

yang terakhir... kulit muka. auni ade pakai 1 produk beli 1 set tau. entah kenape lepas pakai je pencuci muke die auni rase muke tegang. lepas tu muke kering. lepas tu tak selesa. mesti kena jugak pakai pelembab ke. toner ke. dan paling perasan pegang je muke. muke rase menggerutu. rase tak best. tak syok. rase menyampah bagai. yelah... perempuan paling sensetif dekat muke kan. pantang jerawat naik seketul je pun. kecoh mengalahkan hilang anak.

Bagaimana boleh berjumpa dengan shaklee ? :

cerita die gini. mase tu bulan november. tengah cuti semester 1. mase tu dapat duit pinjaman banyak. so... Auni terfikir. dari aku habiskan duit ni buat benda tak berfaedah. baik aku buat business ke. join ape-ii business ke dapat pulangan jugak nanti. berbaloi... mase tu dah join 1 produk ni. boleh la best jugak. tapi mahal. tak sampai sebulan consume barang die. dah habis. nak kena beli lain. dah la mahalkan. so... maybe mama perhati je kot anak die dok buat business ni. mama pun suruh join Shaklee. mama kate. Shaklee ni elok untuk mata. mase tu buat endah tak endah je. untuk mate je pun. then mama suruh promote sampai dapat free membership. ok-ii auni pun buat ape mama suruh. Alhamdulillah free membership. ok. tak serious lagi tau. biase-ii je. tak pandang pun shaklee ni. sampai mama bawak balik kit bad shaklee. mama cakap Kak Ima suruh study about shaklee. auni pun biase-ii lagi. belek-ii. ooo... shaklee ni dah wujud lame. itu ini bla bla... sampai bonus masuk. eh-ii. bonus masuk. sape tak happy bonus masuk kot. mase tu rambang dah mata ni. time tulah serious berbusiness shaklee. time tulah buat macam-ii untuk shaklee.

Dalam proses consume Shaklee tu takde ape pun yang terjadi. maybe Auni kot tak nampak. maybe Auni kot tak perasan. tapi Alhamdulillah la... Kesan setelah Auni consume Shaklee memang terbaik. semua penyakit Auni yang dekat atas tu. kini ku tak alaminya lagi. Kini ku mampu tersenyum mase datang bulan. sampai kalau datang awal dari tarikh tak sedar pun. tau-ii je bocor. haish~~

Bagaimana tergerak hati nak consume Shaklee

selain dari faktor kewangan Auni jugak tergerak hati nak buat business shaklee ni sebab Auni tau suatu hari nanti memang susah nak dapatkan pekerjaan. Yelah... Auni lahir bukan dari keluarga yang berada. bukan keluarga yang bijak pandai. baise-ii je semua. join shaklee ni takyah pun nak guna sijil SPM, DIPLOMA, DEGREE, MASTER, PHD. takyah. NO ! just join free or just RM75 SAHAJA seumur hidup k. seumur hidup..

SUSUR GALUR SAYA DARI

PM Cery > Master Iffah> Nadiah Suhaidi> shazwani aika> baizura baharom> siera haiyi> fatimah zakaria> auni








No comments: