My Shaklee Effect B-complex !



salam sejahtera, salam 1 Malaysia salam 1 Shaklee. huh ! hari ni pepagi lagi saya dapat berita buruk tentang shaklee. shaklee itu shaklee ini. ade tu rahim membengkak sebab shaklee. aduh-ii. kalau bab-ii melibatkan kesihatan orang ni memang amat merisaukan. yelah... melibatkan nyawa kot.

ok... this is my story. nak baca, baca. taknak baca, diam je k? saya join shaklee dalam 26.11.2013. so... belum setahun algi saya dengan shaklee. alhamdulillah tiap-ii bulan ade income. cume kalau takde usaha tu takde la income kan. macam kite kerja, nak gaji lebih buatlah OT. first time saya join shaklee ni saya amik b-complex, sebab yang suruh saya join shaklee ni mama la. saya pun join la. dah duitkan sape taknak. ok... so, saya tanye lah kak ima ape yang ok untuk student. kak ima suggest kan B-COMPLEX. saya pun search la B-COMPLEX shaklee ni. bace gitu-ii je.

saya ni ada masalah senggugut. cer cite. perempuan mane yang takde senggugut ? saya nak gi jumpe die. sakit tau sengugut ni. rase nak tercabut rahim tu keluar je. rase nak golek-ii. saya sebenarnye tak tau pulak yang B-COMPLEX ni memang bagus untuk senggugut. dah 3 bulan baru perasan. eh... aku takde senggugut la. haha.... seronok pulak rase. gile tak seronok. kalau ade sengugut tu memang malas nak gi kelas. malas nak buat ape pun. sebab sakitkan. alhamdulillah la. happy sangat. alhamdulillah.

JOM KITA KENALI B-COMPLEX SHAKLEE !

vitamin B-complex adalah merupakan gabungan dari beberapa vitamin yang larut air. komponen B kompleks terdiri daripada :

  1. B1 (thiamin)
  2. B2 (riboflovin)
  3. B3 (niacin)
  4. B5
  5. B6 (pyridoxine)
  6. B12 (cobalamine)
  7. Asid Folic
  8. Asid panthothenic
  9. Biotin
vitamin B-complex membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat. ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia.

tanda-tanda kekurangan B-COMPLEX : 

  • dipresi
  • murung
  • insomnia
  • kurang selera makan
  • sembelit
  • masalah lidah (lidah menjadi merah dan sakit, bengkak atau kurang deria rasa)
  • kurang fokus
  • mudah tersinggung
  • melemahkan sistem saraf
  • mengganggu fungsi otak
  • pembentukan abnormal sel
kelebihan B-complex :
  • menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.
  • mengelakkan penyakit beri-beri.
  • merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.
  • diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.
  • penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.
  • mencegah stress.
  • menguatkan antibodi tubuh.
  • amat penting untuk aktiviti sel genetik.
  • diperlukan dalam protein asid amino.
  • diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.
  • mencegah anemia.
so... ape tunggu lagi ? jom dapatkan sebotol B-COMPLEX SHAKLEE untuk anda dan insan tersayang. PM saya directly 0173645163


No comments: